Téma starostlivosti o zákazníkov a férové vzťahy s dodávateľmi sa dostala medzi top témy záujmu slovenských tvorcov zákonov. V popredí záujmu naďalej vedie oblasť obalov a nakladania s odpadmi. Uvedené vyplýva už zo štvrtého ročníka Stakeholders Dialógu, ktorý organizuje Slovenské združenie pre značkové výrobky. Tento rok bolo oslovených 90 pracovníkov ministerstiev, štátnych úradov ako aj občianskych združení a médií.
Respondenti očakávajú, že značkoví výrobcovia budú viditeľní v podpore vzdelávania a spolupráca pri osvete obyvateľstva a podporných aktivitách zdravej výživy detí a mládeže. Ďalej požadujú transparentnú komunikáciu a poskytovanie relevantných údajov a analýz zo strany priemyslu pre nastavovanie smerovania štátnych politík. V nadväznosti na krízové situácie ako napríklad letné povodne, respondenti vyjadrili očakávanie zapojenia sa značiek v konkrétnych, lokálnych pomociach.
Súčasná miera poskytovaných informácií zo strany priemyslu je považovaná za primeranú s pozitívnym hodnotením aktivít zodpovedného podnikania členov SZZV v porovnaní s predchádzajúcim obdobím. Prieskum tiež naznačil kontinuálne znižovanie miery nenaplnených očakávaní zo strany priemyslu.
Výsledky prieskumu ukázali, že 27 % opýtaných zaznamenalo viac informácií o CSR projektoch značkových výrobcov v porovnaní s minulým rokom. Zároveň 32 % respondentov uviedlo, že konkrétny projekt v oblasti udržateľnosti ich presvedčil ku konkrétnemu spotrebiteľskému rozhodnutiu, zatiaľ čo na 64 % to nemalo žiadny vplyv. Súčasnú mieru informácií o iniciatívach značkových výrobcov považuje 41 % opýtaných za primeranú, pričom rovnaké percento požaduje zvýšiť danú mieru komunikácie.
Prieskum, ktorý prebiehal od 9. júla do 30. augusta 2024. Cieľom prieskumu bolo zistiť očakávania, priority a celkové vnímanie priemyslu a členov SZZV zo strany decision makerov v oblasti udržateľnosti a iných tém. Konkrétne výsledky prieskumu:
Prehľad TOP 4 najrelevantnejších tém:
Riešite pre Vás relevantné oblasti spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti s externými partnermi, vrátane členov SZZV?
Máte dostatok informácií vo všeobecnosti z externého prostredia k relevantným témam spoločenskej zodpovednosti a udržateľnosti?
Ak by ste mali zhodnotiť vo všeobecnosti. Napĺňa súkromný sektor Vaše očakávania v pre Vás relevantných CSR oblastiach?
Vnímate konkrétne CSR aktivity značkových výrobcov?
Ako hodnotíte aktuálnu situáciu z hľadiska dostupnosti informácií o CSR projektoch našich členov v porovnaní s minulým obdobím?
Ako hodnotíte aktuálnu situáciu z hľadiska celkových CSR aktivít našich členov v porovnaní s minulým obdobím?
Presvedčil Vás konkrétny projekt v oblasti udržateľnosti ku konkrétnemu spotrebiteľskému rozhodnutiu?
Považujete súčasnú mieru informácií o iniciatívach značkových výrobcov za primeranú?