Bratislava 20. novembra 2024
Poprední hráči v oblasti dojčenskej výživy na slovenskom trhu – Danone Slovak Republic, Dr Max, Hero a Nestlé Slovakia aktualizovali svoje pravidlá pre interakciu so zdravotníckymi pracovníkmi. Pravidlá sú teraz v súlade s normami ostatných krajín Európskej únie a sú uznávané medzinárodnými odbornými združeniami, ako je ESPGHAN. Vychádzajú z Medzinárodného kódexu marketingu náhrad materského mlieka, ktorý vydala Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) a ktorého cieľom je chrániť a podporovať dojčenie a zabezpečiť správne používanie náhrad materského mlieka, ak je to potrebné, aby sa bezpečná a primeraná výživa dostala ku všetkým dojčatám bez výnimky. Celý text Etického kódexu nájdete na internetovej stránke Slovenského združenia pre značkové výrobky https://bit.ly/EtickyKodexIF24
„Spoločnosti potrebujú prístup k lekárskym a vedeckým poznatkom, aby mohli inovovať a zlepšovať svoje výrobky. Zároveň je nevyhnutné, aby zdravotnícki pracovníci boli informovaní o najnovších výrobkoch na trhu, aby mohli rodičom čo najlepšie poradiť. Aktualizácia pravidiel je ďalším dôkazom dlhodobého úsilia o ochranu a podporu dojčenia, ale aj o zabezpečenie bezpečnej a kvalitnej dojčenskej výživy vždy, keď je to potrebné,“ povedal Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ Slovenského združenia pre značkové výrobky.
Materské mlieko sa považuje za najlepší zdroj výživy dojčiat, ale v prípadoch, keď dojčenie nie je možné, ponúkajú tieto spoločnosti jedinú vedecky overenú a bezpečnú alternatívu – dojčenskú výživu. Pre signatárov je veľmi dôležité, aby pravidlá odrážali súčasné vedecké poznatky a potreby trhu, čo pomôže nielen lepšie chrániť dojčenie, ale aj zabezpečiť, aby každé dieťa malo prístup k bezpečnej a primeranej výžive. Výrobcovia preto budú naďalej zodpovedne komunikovať so zdravotníckymi pracovníkmi. Tí budú dostávať aktuálne, vedecky podložené informácie o inováciách, ktoré im umožnia lepšie pomáhať rodičom pri výbere správnej výživy pre ich deti.
Signatári verejne vyzývajú aj ďalšie subjekty pôsobiace na slovenskom trhu, aby sa k nim pridali a podporili etické normy v oblasti dojčenskej výživy.