Marcel Marcondes, globálny marketingový riaditeľ spoločnosti AB InBev, získal ocenenie WFA Global Marketer of the Year 2024, ktoré Svetová federácia zadávateľov reklamy (WFA) každoročne udeľuje na oslavu skvelých marketingových lídrov. Marcondes bol jedným z piatich kandidátov v užšom výbere a zvíťazil v kombinovanom hlasovaní verejnosti a odbornej poroty.
Marcel viedol nový prístup spoločnosti AB InBev k značkám zameraný na globálne „megabrandy“, vďaka čomu sa zvýšili tržby o 3,3 %, pričom len značka Corona zvýšila v 2. štvrťroku 2024 tržby mimo Mexika o 5,6 %. Spoločnosť AB InBev má teraz osem z desiatich najhodnotnejších pivných značiek na svete, vrátane značky Corona na 1. mieste a značky Budweiser na 2. mieste, podľa analýzy KANTAR BrandZ. Nemožno si nevšimnúť, že nealkoholická verzia Corona Cero sa v minulom roku stala aj prvým pivom, ktoré bolo partnerom Letných olympijských hier, čím značka narušila dovtedajšie zvyklosti.
Spoločnosť AB InBev nie je prítomná na Slovensku, avšak značky Corona alebo Stella Artois z jej portfólia dováža na slovenský trh spoločnosť Staropramen-Slovakia.
Marcel má na svojom konte už ocenenie pre Kreatívneho marketéra roka z Cannes Lions 2022 a 2023. Tým sa stal prvým človekom, ktorý túto cenu získal dva roky po sebe. V roku 2024 bola spoločnosť tretíkrát za sebou vyhlásená spoločnosťou WARC za najlepšieho zadávateľa reklamy v oblasti kreativity.
Marcel pracuje v AB InBauch od roku 2005, pričom sa zameriava na prepojenie piva s ľuďmi a kultúrou s cieľom podporiť rast. V pozícii CMO je od apríla 2022. Predtým bol globálnym prezidentom spoločnosti Beyond Beer Co, pričom sa zameriaval na vedenie rastu kategórie a vytváranie Budúcnosti s väčším počtom na zdravie.
Pred nástupom do AB InBev strávil Marcel sedem rokov v manažmente spoločnosti Unilever, kde pracoval na značke Dove. Má magisterský titul z obchodnej administratívy z Business School São Paulo.
„Toto ocenenie je zrkadlom nášho tímu a práce, ktorú spoločne vykonávame. Všetko, čo robíme, slúži na podporu rastu a riešenie problémov spotrebiteľov a podnikov,“ povedal Marcel Marcondes, globálny marketingový riaditeľ spoločnosti AB InBev. „V spoločnosti AB InBev snívame vo veľkom, aby sme vytvorili budúcnosť s väčším počtom veselých ľudí, takže budeme aj naďalej spájať naše značky s okamihmi osláv na celom svete.“
„Gratulujeme Marcelovi k jeho vynikajúcim úspechom v spoločnosti AB InBev. Jeho jedinečná schopnosť spájať kultúrnu relevantnosť s kreatívnymi inováciami nastavuje vo svete marketingu vysoký štandard, ktorý vedie k zmysluplnému prepojeniu so spotrebiteľmi a pôsobivým obchodným výsledkom. Toto ocenenie je skutočným dôkazom jeho vedúceho postavenia,“ povedal Raja Rajamannar, prezident WFA, riaditeľ marketingu a komunikácie spoločnosti Mastercard a predseda poroty súťaže Global Marketer of the Year.
Ďalšími kandidátmi na ocenenie v užšom výbere boli:
„Marcel viedol fenomenálny marketingový tím v spoločnosti AB InBev a pomohol mu získať najvyššie ocenenia v našom odvetví. Toto osobné ocenenie je oprávnenou odmenou za rast značiek, ktorý zabezpečil, za tímy, ktoré inšpiroval, a za úlohu, ktorú zohral pri demonštrácii sily marketingu, ktorá prináša výsledky,“ povedal Stephan Loerke, generálny riaditeľ WFA.
Od roku 2017 sa cena WFA Global Marketer of the Year Award snaží identifikovať osobu v globálnej alebo regionálnej funkcii, ktorá za posledných 12 mesiacov najviac ovplyvnila svoju spoločnosť, naše odvetvie a reputáciu marketingu medzi spotrebiteľmi. Víťazkou za rok 2023 sa stala Asmita Dubey, riaditeľka digitálneho a marketingového oddelenia spoločnosti L’Oréal. Medzi ďalších víťazov patria Keith Weed (2017), Raja Rajamannar (2018), Lubomira Rochet (2019), Marc Pritchard (2020), Conny Braams (2021) a Cristina Diezhandino (2022).
Slovenský marketér roka 2024, Martin Gärtner zo spoločnosti Kaufland Slovensko, bude vďaka spolupráci medzi OZ Ľudia z marketingu, Slovenskému združeniu pre značkové výrobky a Svetovej federácii zadávateľov reklamy nominovaný na ocenenie Globálny marketér roka 2025.