Odborná porota vybrala finalistov ocenenia pre Globálneho marketéra roka 2024. Medzi nominovanými sú zástupcovia spoločností AB InBev, DoorDash, Kraft Heinz, The Walt Disney Company a Cisco. Meno držiteľa ocenenia bude známe na konci januára 2025.
Odborná porota zložená z 18 marketingových lídrov, ktorú viedol riaditeľ marketingu a komunikácie spoločnosti Mastercard a prezident Svetovej federácie zadávateľov reklamy (WFA) Raja Rajamannar, posúdila nominácie z celého sveta predložených odvetvím. Za Slovensko bola medzi nominovanými Petra Novotná, marketingová riaditeľka Slovak Telekom, držiteľka národného ocenenia Marketér roka 2023.
Do záverečného kola hlasovania o ocenenie za rok 2024 postúpili:
Všetci nominovaní budú zaradení do siene slávy WFA.
Ďalšou fázou procesu bude verejné hlasovanie zástupcov marketingovej brandže a hlasovanie poroty, pričom každý prvok bude predstavovať polovicu konečného skóre.
Marketéri z celého sveta môžu o ocenenom hlasovať až do 20. januára 2025 na stránke www.globalmarketeroftheyear.com Víťaz bude vyhlásený koncom januára.
O súťaži WFA Globálny marketér roka
Od roku 2017 sa ocenenie WFA Globálny marketér roka snaží identifikovať osobu na globálnej alebo regionálnej pozícii, ktorá za posledných 12 mesiacov najviac ovplyvnila svoju spoločnosť, marketingové odvetvie a reputáciu marketingu medzi spotrebiteľmi. Vyhlasovateľom ocenenia je Svetová federácia zadávateľov reklamy (WFA), ktorej členom za Slovensko je Slovenské združenie pre značkové výrobky.
Víťazkou za rok 2023 sa stala Asmita Dubey, riaditeľka digitálneho a marketingového oddelenia spoločnosti L’Oréal. Medzi ďalších víťazov patrí Keith Weed, vtedajší riaditeľ marketingu a komunikácie spoločnosti Unilever, ktorý zvíťazil v roku 2017, ďalej Raja Rajamannar v roku 2018 a Lubomira Rochet, vtedajšia riaditeľka digitálneho oddelenia spoločnosti L’Oréal v roku 2019. V roku 2020 zvíťazil šéf značky P&G Marc Pritchard, po ňom v roku 2021 Conny Braams, vtedajšia riaditeľka pre digitálne a obchodné záležitosti spoločnosti Unilever, a v roku 2022 Cristina Diezhandino, CMO spoločnosti Diageo.