Bratislava, 30. jún 2015
Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) podporuje zámer prijatia Národného akčného plánu v prevencii obezity. Ako člen Svetovej federácie zadávateľov reklamy (WFA) sa hlási k uplatňovaniu pravidla samoregulácie marketingu na deťoch do 12 rokov.
„SZZV podporuje zámer Ministerstva zdravotníctva pri prevencii obezity. Preto chce naše združenie spolupracovať pri napĺňaní cieľov a nastavovaní pravidiel. Sme presvedčení, že jednotliví výrobcovia a dovozcovia nemusia čakať na prijatie konkrétneho zákona, ale už dnes sa pripojiť k štandardným pravidlám dobrovoľnej iniciatívy vedúcich spoločností v oblasti potravín a nápojov EU Pledge,“ uviedol výkonný riaditeľ SZZV, Ľubomír Tuchscher.
V decembri 2007 výrobcovia značkových potravín a nápojov prijali dobrovoľnú spoločnú dohodu označenú ako EU Pledge, ktorá obsahuje dva záväzky:
Uvedené záväzky predstavujú minimálny rozsah záväzku, pričom jednotliví signatári môžu urobiť opatrenia nad rámec tohto záväzku. Signatári EU Pledge generujú 80% výdavkov na reklamu v segmente potravín a nápojov.
„Vyzývame aj ďalšie subjekty, aby v oblasti marketingu nečakali len na legislatívne obmedzenia, ale pripojili sa k dobrovoľnej iniciatíve, v rámci ktorej nebudú vyvíjať marketingové aktivity na deti mladšie ako 12 rokov,“ dodal Ľubomír Tuchscher.
Kontakt pre médiá
Ľubomír Tuchscher, výkonný riaditeľ SZZV, szzv@szzv.sk , 0948 391 375